torsdag 21 juli 2011

Tänkvärt....

När det känns som mest träligt och man tänker att va f#n skulle jag göra det här för så kan man enkelt tänka på ett annat extremt projekt, på så sätt så sätter man saker i sina rätta perspektiv.

En kollega på jobbet sa idag att även med mina mått så är det här ett väl tilltaget projekt:





Mount Everests officiella höjd är 8.848 meter över havet. Den uppgiften kommer från en indisk mätning som genomfördes på 1950-talet, enligt nyhetsbyrån AFP.
Raskt kom frågan, hur 17 mätte man på 50-talet? Fanns det nån enklare variant av GPS som kunde mäta tiden mellan sattelit och mottagare eller hur gjorde man då? Tum-stock kanske...

Om jag har jagat millimetrar på mina korsmått, det får bara fela 5mm på 13,41.. meter, så undrar man ju om de har nån felmarginal alls på sina nästan 9000 metrar...

Men det gjorde åtminstone att mitt projekt känns helt plötsligt larvigt litet :-)

Så när det känns träligt så måste man komma ihåg att det finns alltid nån som har det värre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar